De reis van een man die naar de andere kant van de oceaan wilde vliegen

door: Theatercollectief De Mooie Meisjes
Lees verder

Boek deze voorstelling

of neem contact op: 030-272 30 22 /info@verteltheater.nl

Leeftijd
8 -12 jaar
Speelduur
45-50 min
Categorie
Cultuureducatie, Digitale Film versie, Theater, Voortgezet Onderwijs CKV,
Prijzen
Per 1 jan 2023
1x 50 min € 800,-
2x 50 min € 1150,-
3x 50 min € 1450,-

excl 120,= reiskosten/ dag
excl 9% BTW

Schoolvoorstellingen max 100 lln

Theatercollectief De Mooie Meisjes

Energiek, intiem verteltheater!

Theatercollectief De Mooie Meisjes bestaat uit vier makers met een gedeelde interesse voor grote heroïsche verhalen in combinatie met een gezamenlijke voorliefde voor energiek, intiem verteltheater.

Theatercollectief De Mooie Meisjes bestaat uit Marliz van Til, David Westera, Mika But en Tim Verbeek.
Jonge makers pas afgestudeerd van de Toneelacademie Maastricht, acteursopleiding HKU en ArtEZ Zwolle.

 

De reis van een man die naar de andere kant van de oceaan wilde vliegen

het verhaal over de jonge post-vlieger Charles Lindbergh

“Stel nou dat ik, als de man op het vliegend tapijt overal heen kon vliegen waar ik maar wilde – overal ter wereld…”

De Mooie Meisjes Reis van een manDe Mooie Meisjes blazen een verhaal uit de weelderige Amerikaanse jaren 20 nieuw leven in. Met veel enthousiasme en bravoure vertellen en spelen ze het verhaal over de jonge post-vlieger Charles Lindbergh, die in zijn vliegtuig, helemaal alleen, over de Atlantische Oceaan wil vliegen. Alleen. Helemaal alleen. In zijn eentje dus…

 

Spel, concept en tekst: Marliz van Til en Tim Verbeek
Eindregie: Klemens Patijn
Foto: Hemmo Bruinenberg
Artistiek advies: Simon Versteeg, Mika But en David Westera

Als film digitale les

Theatercollectief de mooie meisjes hebben speciaal voor de voorstelling een digitale theatrale lesfilm gemaakt. 

De klas gaat aan de slag met het onderwerp ‘jouw held.’ Wie is dat? En waarom? Via 5 filmpjes nemen acteurs Tim en Marliz je mee in het verhaal van hun held. Maar hoe vertel je zo’n verhaal? Mag je er ook iets bij verzinnen om het spannender te maken? Begeleidt door de filmpjes gaat ieder kind of groep aan de slag met zijn of haar verhaal over hun eigen, al dan niet verzonnen, held. Aan het einde van de les zullen ze dit verhaal op een creatieve wijze presenteren. 

Er is een begeleidende lesbrief voor de docent beschikbaar.
Eventueel is het mogelijk om één acteur tijdens de les aanwezig te laten zijn.

 

Reacties van programmeurs
‘Leuke en prikkelende voorstelling. Aansprekende spelvorm, de spelers wisten het publiek goed te boeien en vermaken
.’
(Debby Bos – Kunstgebouw Rijswijk)

 

‘Ik vond dit een topper, twee zeer prettige spelers, sterke timing, mooie opbouw, verhaal.’   (Frouk Oostra – Theater Sneek)

 

‘Ik vond em ont-zet-tend leuk!! Ik was zelf van begin tot eind geboeid en de zaal ook.
Ik heb het zelden meegemaakt dan een publiek van schoolklassen zo stil was!’
(Lies Pannevis – Bibliotheek Eemland)

 

‘Een kale tafel, 2 acteurs wat accessoires maar alles zit erin je wordt helemaal meegenomen van NY naar Parijs! Prachtig!!!!’

‘Een voorbeeld van verrassend verteltheater. Erg verfrissend! De twee jonge acteur-vertellers deden dat met verve. Fijn dat ze af en toe het publiek bij hun voorstelling betrokken. Hoewel de voorstelling historisch getint was, bleef deze wel boeien.’
(Katrijn Beelen – Vertelfestival Alden Biesen)

‘De combinatie en afwisseling van informatieve stukken, ouderwets toneelspel en het spelen met de personages en de acteurs zelf was heel goed in balans.’

 

‘Zat tegenover twee jongens van een jaar of 8, in hun reacties weerspiegelde zich de kwaliteit van deze voorstelling die we zeker af gaan nemen’

‘Erg mooie voorstelling. Heel leuk hoe er hier geschiedenis vanuit een menselijk perspectief wordt verteld en er en passant ook het thema verliefdheid wordt aangestipt én er zowel Frans en Engels wordt gesproken. En dat allemaal fantastisch uitgebeeld door de Mooie meisjes, met een leuke interactie met het publiek. Mij boeiden ze van begin tot het eind!’

 

 

Zie ook